неделя, октомври 19, 2008

Персоналът в ТехноМаркет



Момченцето от Jet Credit, в спретната синя ризка, плесна охранителя зад врата. Охранителят - висок момък с поглед на преживно животно, измуча:
- Ей! Като ти лепнем един, ша са зафучиш...
- Аре де, копеле! Аре де! - подскачаше хърбавелкото от Jet Credit, явно вьобразявайки си, че се намира в училище или може би в детската градина.

В Техномаркет момченцата и момиченцата, облечени в спретнати ризки и раздаващи потребителски кредити, са три пъти повече от самите продавачи. С голяма мъка ще намериш продавач, който да ти обясни или продаде нещо. За сметка на това листовки и кредити - навсякъде.

Най-накрая намерихме един продавач (shop assistant). Обяснихме, че искаме микровълнова печка. Бяхме си избрали един хубав модел от около 300 или 400 лева.

- Ами тя е последната останала, може ли да си изберете друга?
- Какво като е последната останала, това пречи ли да я продадете? - питам аз.

Той се тюхка, суети, и след 10 минути обявява:

- Ами съжалявам, но не мога да намеря кашона за тази печка.
- Добре тогава, ще вземем тази - посочвам по-евтин модел, на цена от около 200 лева, без конвекция и такива глезотии.
- Ами и тази е последна.
- И няма кашон?
Ровене, суетене, пита колеги за помощ. След 5 минути:
- Ами да, и тази няма кашон.

Явно не му даваха процент от продаденото... Предполагам, че един клиент на място би тръгнал да си търси правата, за да не стават такива глупости. Например би казал нещо от рода на "Искам да говоря с управителя". Но на мен дори не ми мина през ума подобно нещо, може би защото социалните ми умения стоят някъде между тези на червея и амебата. Това, разбира се, не ме оправдава, и означава, че поведението ми с нищо не беше по-добро от това на плазмодиите в Техномаркет.



След като не можаха да ми продадат 2 (две) печки, слязохме още по-ниско и реших да си вземем просто един евтин котлон. Отиваме на касата. Котлонът след 5 минути мъки беше таксуван с разминаване в цената от 20 лева. Бях направил обаче и грешката да взема и 1 (една) енергоспестяваща електрическа крушка. Купуването на нещо толкова сложно като крушка дойде в повече на касиерката и тя повика на помощ колежки. 3 касиерки, и след 10 минути борба заобиколиха нещо там в списъците, и ми продадоха и крушката.

В следващите няколко дни се оказа, че котлонът, пуснат на максимум, за повече от час не успява да накара вода да заври. На втория опит за употреба, котлонът изпуши и изпълни стаята с дим.
Хайде обратно в магазина да го връщаме. Тъй като дори през уикенда се налагаше да работя, отидох днес, в неделя сутринта, отбивайки се преди да потегля на път за офиса. Бяха минали 8 дни от покупката.

- Ами съжаляваме, но рекламациите са до 7 дни от покупката. Тъй като днес е осмият ден, ще се наложи да го занесете в сервиз. - каза момичето.
- Какъв е адресът?
- Ами не знам. Обадете се на телефона, написан върху гаранцията, и ще ви кажат адреса си.

Звъня, никой не вдига.

- Този сервиз, предполагам, не работи в неделя?
- Ами не, не работи. Обадихте ли се на телефона?
- Обадих се, и никой не вдига.
- О! Aми то може би е, защото не работят в неделя... (DUUUH!!!)



И така с персоналът в Техномаркет Европа, близо до кв. Божурище... Пасивни, мързеливи, и едва ли използват повече от няколко мозъчни клетки. За да има нещо позитивно в този пост, купихме си микровълнова печка от ЗОРА. Контрастът с Техномаркет беше поразителен. Изключително услужливи продавачи, в състояние да отговорят в подробности на въпросите ни. А цените за същите модели бяха значително по-ниски. Още по-добре стоят нещата в Технополис - за всеки тип техника отговаря човек, който разбира от нея.

ВАЖНО ДОПЪЛНЕНИЕ:

Ето ви един сценарий за размисъл.

Купувате електроуред. Той се разваля. Отивате в сервиза. Казват ви, че е изгоряла част и ще я сменят. Чакате месец докато новата част пристигне. Най-накрая я сменят. Отивате с уреда вкъщи и след няколко часа частта изгаря отново. Отивате пак в сервиза, там пак ви казват, че ще подменят изгорялото... и така до безкрай.

Тоест, в сервиза подменят само повредени части, без да се опитват да разберат същинската причина за повредата, което води до това, че повредата се повтаря и кръгът се затваря.
За капак не издават документ, че не са способни да се справят с проблема.

В нашия случай този сценарий ни се случи с котлон за 70 лева, но ето на този човек му се е случило с телевизор за 2000 лева!!

Затова, помислете добре дали изобщо да стъпите в този "магазин"!!

13 коментара:

  1. 7 дни за рекламация, my ass!
    Върнете си печката в магазина.

    http://www.kenanoff.com/blog/archives/190

    ОтговорИзтриване
  2. Преди седмица направих грешката да вляза в ТехноМаркет и едва ли не , не ми се скараха, че им създавам работа рано сутринта. Не помня от кога не съм попадала на по не любезен и не подготвен персонал. Разиграваха ме от единия ъгъл до другия.

    На всичко отгоре за покупка, която трябваше да е 5 минути, загубих 10 само за да запишат фотоапарата ми и мп3-та в една тетрадка, подобна на тези, в които децата започват да се учат да пишат.

    ОтговорИзтриване
  3. Оплакванията от ТМ са тенденциозни.

    ОтговорИзтриване
  4. Тоест, зачестяват.

    ОтговорИзтриване
  5. Доколкото знам, "тенденциозен" значи "пристрастен, предубеден, необективен", затова помислих, че обявяваш нашите критики срещу Техномаркет за такива.

    Хората обаче явно имат различно разбиране за думата от мен. Питах един колега какво значи според него и той каза "целеустремен".

    ОтговорИзтриване
  6. Здравейте,
    Ето и допълнение към темата от мен:

    http://lachezar.net/?p=181

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Анонимен12/11/10 21:46

    В Техномаркет всички - от управителката до про-
    винциалистчетата по щандовете са мошеници. Внимавайте!

    ОтговорИзтриване
  8. Анонимен1/8/11 18:49

    Здравейте казвам се Иван Стоименов, ще ви подам сигнал, който не би трябвало да е проблем на една съвременна европейска държава ! Надявам се да обърнете сериозно внимание на ситуацията в която се озовах.Случаят е следният. На 25.07.2011г закупих електроуред- хладилник марка ARISTON SBM-1822 -комбиниран с фризер за което имам съответните документи. На 28.07.2011г -четвъртък от фирмата -ТЕХНОМАРКЕТ магазин Люлин бул. Европа 189 с тел. 02/ 925 00 26. ни докараха хладилника по предварителния регламент по който работи горепосочената верига магазини. До тук добре приехме го всичко беше наред, докато след 2 дни дойде врвме да го пуснем в употреба-за това сме го купили , започнах ме да търсим в книжките и документи те с които разполагах ме и които ни бяха дали от магазина , но уви за наша най голяма изненада нямаше инструкция-упътване или каквото и да е елементарно помагало на нашият БЪЛГАРСКИ език.Не знам но аз и цялото ми семейство останахме силно огорчени, запитах се това не е ли поредната ДИСКРИМИНАЦИЯ на която ни подлагат постоянно. Как е вазможно да се продават на българският пазар стоки за масова употреба , стоко които са предназначени за нас българските потребители и да не се предоставя упътване, меню или каквото и да е ????Това не е ли в нарушение на законите за търговия , не е ли потъпкване на правата на потребителя. Настоявам и искренно се надявам за вашето съдействие аз лично ще си потърся правата и по друг законов път! Мисля ,че този случай трябва да бъде изключение и се надявам заедно с вас да се постараем това да не се повтаря. Телефоните за контакт с които мога да ви бъда полезен са; 0879 04 39 44; 0896 406 995. дом. 02/ 85

    ОтговорИзтриване
  9. Честно казано винаги /АМА ВИНАГИ/ си търся правата и абсолютно /ВИНАГИ/ постигам краен успех в подобни случаи!
    Предимно пазарувам от "Техномаркет" до гр. Божурище /като ползвам добра отстъпка като златен клубен клиент на един от мобилните ни оператори/. Всичката техника от там и до ден днешен работи без проблеми. Налагало се е да връщам, нося на сервиз MP3 уредба, плейстейшън, авторадио и система 5.1 за домашно кино, като всичко мина по мед и масло /а това са само 3% от закупените от там неща/!
    Съветът ми, не само към тебе, Веско, е да си нахален до безкрай, да им покажеш, че си запознат с всички закони /особено за защита на потребителите - ЗЗП/, да говориш с управителя или с когото е необходимо, и най-вече - зверско търпение и загуба на време :)
    Така се оправям навсякъде в живота - редовно управителите на хранителни заведения ми връщат похарчените пари, защото я пицата е била недопечена, я нещо друго/, редовно "тормозя" всички институции, в случай че детето ми в детската градина е пренебрегнато или го бият и пр.
    Сега няколко думи за конкретния ти проблем - ако искаш всичко да мине по мед и масло /ВИНАГИ/ се обаждай предварително на телефона на ТМ Божурище с номера на артикулите, които вероятно би желал да закупиш, за да се осведомиш за наличността им. Имал съм случаи, в които се е налагало да ходя до ТМ ЦУМ /вече неработещ/, за да купувам монитор, който беше наличен само там /естествено във всички случаи говорим за бройка извън мострата/, до ТМ Цариградско шосе за машина за топла и студена вода и т.н.
    Поздрави от Пешо :)

    ОтговорИзтриване
  10. Днес в магазина на ТЕХНОМАРКЕТ Цариградско шосе си скъсах нервите, защото бяха продали употребяван телевизор за нов на моите родители, които са по-възрастни и не разбират много от техника. Описал съм подробно какво се случи тук: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=67&t=378783
    Повече няма нищо да купувам от техномаркет!!!

    ОтговорИзтриване