петък, август 31, 2007

Блогоден

Разбрах, че днес, 31-ви август, е Блогоден.
Замисълът ми харесва и затова ще го уважа, като разкажа повече за моите любими блогове.


Полетът на костенурката:

Лид успя да измести блога на Григор и да заеме първо място в любимите ми блогове изобщо. Тя просто умее да вдъхновява хората. Случвало се е да мина през блога й и да си спомня кой съм, да си спомня, че съм човек. По отношение на чисто хуманитарните теми нейният светоглед е много близък до мен.

"Топлият уют на лайната" - това беше първата статия в блога, на която попаднах... в момента, в който прочетох една четвърт от нея, вече усещах, че това е Блогът. Времето само потвърди това.
Ето някои от другите, които ми харесаха:

"Какво искаме за децата си"

"Зависими от любовта"

"Егати пауъра"

"БГ образование за нормални" - за едно момиче - аутист, в коментарите към статията съм описал каквото аз знам по въпроса

Авантюрата на Лид, в която тя решава да помогне на циганско семейство да се ориентира в света ни (да се научат да четат, да си намерят работа като българите и т.н.) Най-старите неща от историята са най-надолу. Една от най-култовите поредици истории в блога.
http://lydblog.wordpress.com/tag/социално-предприемачество/page/2/

Внимание: при мен линковете не се отварят във Firefox (защото са на кирилица)


Григор Гачев

Човечност, разум и сърце са първите думи, които ми хрумват, когато си мисля за Григор и блога му. Разказите, които набързо подбрах, са някои от любимите ми - по-дългички са, но си заслужават прочитането.

Какво си мисли котката?
първа част
втора част

Историята на циганчето Сали

Историята на Януш Корчак
първа част
втора част

Историята на лозичката

Откъде се е взел смехът?

Защо зарязваме игрите като възрастни?

Сънят на Григор (войната на близнаците)



Американската мечта

В този блог Сашо Карчински чистосърдечно и откровено разказва за преживяванията си в Америка... Освен, че е занимателно четиво, целият блог е път към един светоглед и едно осъзнаване на нещата.

- Как готви американската домакиня
- кошмарът на сандвичите с фъстъчено масло
- защо американците претъпкват Кока Колата си с лед
- каква всъщност е Американската мечта??



"Пак дълбоки мисли" (приятелството в Америка)
"The Bulgarian" (външният свят спрямо Америка)
"Цицата на Джанет Джаксън" (цензурата в Америка)



- Клишета и мечти
- Защо американците не преписват?



- Оправянето на леглата,
- Кражбата (в три части),



- Негови снимки
- Инцидентът с пушката (оръжията в САЩ)



Контактите и стените



mix:
(първият български пенсионерски блог)

Наричам този блог с име, което според мен повече му пасва: "Истински истории". Винаги са ми били интересни разказите на по-възрастни хора. Моето семейство не е пътувало, не е било инициативно и въпреки, че съм захапал нещо от комунизма и знам много истории за това време, блогът разказва нещата от интересна и дори неочаквана гледна точка.

Самият автор явно няма проблеми да пътува и да пробва нови неща, ето защо Интернет не е бариера за него. И така, четива:

- как се разпознава красива жена, ако носи фередже;
- защо Либийците са IBM нация.
- детство в България по време на Втората Световна война



- Как може да съчетаеш Сватбата си с един куп други неща в рамките на месец
- как по време на комунизма работата и жилището вървят в комплект с жената :)
- Пътуване до Багдад и мястото, където се е намирала "райската градина"



За петия блог не остана време, защото ще си изпусна последния рейс за Божурище, а поради неприятни обстоятелства през уикенда няма да имам достъп Интернет вкъщи. Ще допиша когато мога.

EDIT - неделя
Ето го и обещаният пети блог... Чудех се кой блог заслужава това място и така и не можах да измисля... Може би вие сами бихте могли да определите кой да бъде той. Аз следя тези блогове (щрак!)

2 коментара:

  1. Анонимен1/9/07 17:55

    Благодаря за благите думи!

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен2/9/07 19:07

    Супер! Тази селекцийка е много полезна за нередовни читатели (но почитатели) на блоговете като мен, които нямат много време да търсят из мрежата :) И много благородно от твоя страна да пуснеш линкове към блоговете на други хора.

    ОтговорИзтриване