събота, август 02, 2008

Seeing is believing

Това е един смайващо добър сайт, и колкото повече ровя в архивите му, толкова по-добри неща откривам.
Целта му е да покаже - чрез картинки и кратки клипчета - начинът, по който се приучаваме на ролята, която обществото очаква от нас да играем... И да вярваме, че тя е естествена и единствената възможна.

Засега имам 2 скромни приноса (за постовете в Sociological Images могат да допринасят самите читатели).

A Bee Movie
Първият е свързан с анимационния филм "A Bee Movie". Ако не знаете, в един истински кошер мъжките пчели нищо не вършат и са само за разплод. Работата се върши от женски (макар и донякъде безполови) пчели, а населението се ражда от кралицата през целия й живот, след като е оплодена, т.е. и нормални "семейства" не може да има. На фона на всичко това се появява A Bee Movie, където опрашването на цветята се извършва от мускулести мъжкари, по които женските статистки се прехласват... прочетете останалото тук.

Впрочем, коментарът на Gwen ме изненада със своята умереност. Аз бях, както винаги, остър и язвителен, а тя взе моите основни точки и ги представи по спокоен и уравновесен начин... Полезен урок, от който за съжаление едва ли ще се поуча.

How to do masculinity
Вторият ми принос е свързан с две покъртително смешни (за мен) филмчета -
"Как седя в автобуса"
и
"Как да се прегръщаме по мъжки".
Краткият анализ, който Lisa написа за тях... мога да кажа, че не бих го формулирал по-добре, и че диагнозата й попада точно в десетката...
Брилянтен е, заслужава си прочитането.

1 коментар: