вторник, май 15, 2007

Приятелство

ОТКЪС:

"Не мога да си представя как ще кажа на едно момиче/момче, че не съм се целувал дори :( Как тогава аз да водя, щом ще остана накрая по бели гащи.
(...)
Със сигурност момичетата, които ми допадат (поне от това, което съм опознал за тях), никога не биха направили първата крачка, а това е най-прецаканото. Друг е въпросът, че моята тактика за печелене на момичетата е като за цял живот - първо се сприятеляваме, а после останалото (пък и за мен приятелите винаги са били приоритет)."

ОТГОВОР:

Човек, правиш няколко ключови грешки.

Първата (и най-важна). Ако станеш най-напред приятел с едно момиче ТИ НЯМА ДА СТАНЕШ гадже с нея. Никога. Дори и да се осмелиш след това да й признаеш, че я обичаш. Тя просто вече те приема като приятел, А НЕ КАТО МЪЖ. Вече е необратимо късно и ако ще на носа си да се изправиш, не може да го промениш. Ще се оплаква на теб от гадното си по характер гадже, което я дразни и не я разбира, но ще остава с него, защото я привлича сексуално (защото е мъж), а ти - макар и добър, свестен, с прекрасни качества като човек, не си мъж, а приятел!

Трябва първо (в самото начало) да флиртувате, и едва СЛЕД това имаш право да градите човешки отношения. Ако първо си магьосник, после можеш да бъдеш приятел. Но ако първо си приятел, не можеш после да бъдеш магьосник. Тя просто вече ще те приема като рационален образ (човек), не като ирационален образ (мъж) - щом си приятел, ти автоматично си асексуално същество, което вече няма как да я привлече (има и изключения, но те не противоречат на правилото: момчето винаги вижда момичето като жена, докато момичето вижда момчето като мъж само ако то се държи по определен начин).

Втората ти грешка: Освен, че момичетата не стават гаджета с мъжете си приятели, ТЕ НЕ правят първата крачка. Дори и да харесват едно момче, те дори се съпротивляват (като кокошката "бягам от петела, ама дали не бягам прекалено бързо?") Това е част от тяхната анти-курвенска защита (anti-slut defense, термин от Ladder Wiki). Ти и само ти трябва да направиш първата крачка. НЕ МОЖЕШ да избягаш oт тази МЪЖКА отговорност (освен ако не очароваш момичето, при което тя ти отваря широко прозореца, но ДОРИ И ТОГАВА ТИ И САМО ТИ си този, който трябва да мине през прозореца, преди тя да го е затворила.
Тя отваря прозореца, ти без да се мотаеш минаваш през него.
ТИ.
Тя няма право да те издърпа вътре, because she will feel like a slut (Ladder Wiki quote).
Т.е. втората ти грешка е, че се боиш, че не скачаш бързо във водата, а докато се мотаеш, моментът отминава и става все по-трудно и невъзможно.

Да обобщя.
ТРЯБВА да направиш първата крачка, ТРЯБВА първо да си гадже, и едва след това приятел, ТРЯБВА да рискуваш и ТРЯБВА да не ти пука за крайния резултат (дали ще загубиш или ще спечелиш). Само и единствено тогава можеш да си хванеш гадже. Разбирам идеалите ти за приятелството между половете, и аз съм си патил жестоко от тях много, много години. Повярвай ми, няма друг начин! Или оставаш сам, или играеш гадната игра по гадните й правила.

Това, разбира се, означава, че шансът да си гадже с момиче, което харесваш като човек, като характер, като ум, е нищожен, защото, след като нямаш опит от флиртуване със скучни за теб момичета, е много трудно с интересното момиче (т.е. "момичето, което има душа", "момичето, което вижда Матрицата" и т.н.) да не започнете от приятелство (което приятелство автоматично те матира, или те поставя в пат). Същото важи и за момиче, в което си влюбен - влюбиш ли се, не можеш да си хладнокръвен и да я държиш на достатъчно разстояние от себе си, така че да си й интересен и да се бори за теб (а не да си й вързан в кърпа, което я отблъсква). В момента, в който се влюбиш, оплиташ конците и я губиш.
И какво излиза в крайна сметка? След като мечтата ти - да си гадже с момиче, което обичаш, което харесваш като човек и приятел - е почти невъзможна, какъв е смисълът? Ами не мога да ти отговоря на този въпрос, защото знам, че "секс и лицемерие" с момиче, което ти е чуждо, няма да те удовлетвори като отговор, както и мен.


Последно. Сексът е гадна работа, и хората само страдат заради него – и мъжете, и жените. Това, че сме принудени да го правим не значи, че трябва да му позволиш да контролира живота ти! Ти си готин човек и това колко струваш не се определя от това имал ли си гадже или не! Горе главата, приятелю!

7 коментара:

  1. точно обратното! аз предпочитам гаджето ми да ми е приятел първо. освен това правя първи крачки, що не?

    когато момичетата пораснат е точно обратното на това, което описваш. а порастването няма нищо общо с биологичната възраст :)

    ОтговорИзтриване
  2. Считаш ли всеки твой приятел за потенциално гадже?

    ОтговорИзтриване
  3. Ако е жена - да; ако е мъж - също щеше да е така, ако хетеросексуалността не взимаше връх. В Ladder Wiki уместно се казва, че един мъж не може да е "само приятел" с една жена. Ако той е "само приятел", това се дължи на една от тези причини:
    1) той е гей;
    2) тя е ужасно грозна;
    3) той вече си има за гадже по-готина от нея.
    Ако обаче нито една от тези причини не е налице, то мъжът рано или късно, прикрито (подтиснато) или открито, проявява сексуален интерес към жената и със сигурност не е "само приятел".
    Повечето мъже се съгласяват с този факт, а повечето жени се опитват да го отрекат.

    Във всеки случай, колкото по-близък душевно (като приятел) съм с едно момиче, колкото повече ми харесва тя като човек, толкова повече се засилва желанието да сме гаджета. При момичетата обаче не е така; те често избират за гаджета мъже, с които не могат да бъдат приятели.

    И за да не изкарвам, че двата пола драстично се различават - не, няма големи разлики, единствената разлика е, че на мъжете и жените им харесват различни неща. Мъжът, който е "приятел" често проявява качествата на добродушен разбиращ мухльо, а това не е секси за жените; а пък мъжът, който е секси, често просто не може да бъде приятел (а много често се оказва и манипулатор и въжеиграч).
    Затова на момичетата им се налага да разделят нещата - приятелството - на едно място, гаджетата - на друго. А мъжете не разделят нещата, защото момичето, което е приятел, е секси със самия факт, че е момиче.

    Също така, далеч съм от мисълта да обвинявам жените (ако така ти се е сторило). Това, че мъжът не може да е и приятел, и гадже едновременно, се дължи само на неговите действия и вината си е само негова ("приятел" не винаги противоречи на "гадже", но за целта трябва да се проявят акробатични чудеса).

    И да се върна на въпроса ти - за мен е най-важно едно момиче да ми харесва като човек, (красотата не е важна - всички момичета (95%) са красиви по един или друг начин), но малко са тези, които се радвам да познавам, и с тях общувам просто защото ми харесват като хора (самото общуване ме радва). Това обаче не значи, че нямам едно наум за връзка с тях, защото за мен най-естествено е да имаш връзка с някой, който ти е близък като приятел.Обаче не работи така, играта има други правила, поиграх достатъчно, за да го установя. А сега вече не ми се и играе тази отвратителна игра. Наистина ми омръзна.

    Хора, които не са изпитвали подобно нещо, могат да изкажат несъгласие с мен, но много повече мъже са изпитвали същото като мен и те без съмнение биха се съгласили. За да сваля едно момиче, трябва да не съм влюбен в нея и да не я харесвам като приятел. Тогава нещата работят. Иначе - не работят. Защо - хората са направили цял сайт, който го обяснява - Ladder Wiki. Аз също имам какво да добавя към написаното там, но мисля, че няма смисъл - така или иначе не може да се оправи това, което по начало е изкривено (говоря за секса, в който Шефа (имам предвид Господ) е показал какъв "прекрасен" дизайнер е и е прецакал всички хора на планетата).

    ОтговорИзтриване
  4. Въпросът ми беше към lyd.
    Ако за нея не съществува такова разграничение, каквото описваш, както тя твърди, тогава нейният отговор също трябва да е утвърдителен за приятелите й от противоположния пол.
    Това което подозирам, обаче, е че когато тя говори за "приятелство", има предвид нещо по-различно от това, за което ти говориш.

    ОтговорИзтриване
  5. Елиминиране на противоречията, а? ;) Хубав подход.

    ОтговорИзтриване
  6. Анонимен29/6/07 14:01

    Напълно съм съгласна, че приятелство мужду противоположните полове без дори и подсъзнателно сексуално привличане, НЕ може да съществува. Разбира се, приятелите ми мъже, към които не изпитвам никога никакво желание за физически контакт, са гейове. Иначе и аз предпочитам да стана гадже с човек, с когото първо вече съм приятел (и обикновено си случвам точно такива случки), защото в крайна сметка не може само секс, ако перефразираме една раклама, трябва и общуване!

    поне за мен общуването и разбирателството са доста важни... :)

    ОтговорИзтриване
  7. Не всички приятели са равни.

    ОтговорИзтриване